my friends♥

Kenangan

Daisypath Anniversary tickers

Perjalanan

Daisypath Vacation tickers

Terkenangkan

Thursday, June 11, 2009

~Assallammualaikum & selamat pagi petang malem~




Bintang malam nie ku nanti kan.
bulan indah ku hayalkan.
ermmm entah bila la semuakan jadi kenyataan??

faham kata2 ku wahai teman.
yang mahir bersama pujangga.
meneliti hari indah.
menunggu masa ini berlalu.
berlalu dengan dosa.
berlalu dengan keindahan.

apa la dengan ku.
pujangga malem.
bersandarkan pada kenangan indah.
pujangga berbaju biru
berselendang hijau.
menghayati kata2 ku.
yang hampir karam di lautan merah.
kat mana tu??


kadang kala.
indah di mata kita.
xtahu pula pada nya.
hahahaha
katawa bersama
gUmbira bersama
tapi ada ka dirinya kita.
atau kita terikat padanya??

itu la xmo dengar cakap kan.

tuhan itu la yang maha esa.
dia dengar segalaya
sapa tau apa di depan kita.
indah ka.
suram ka.
entah la.
ia jak la yang mengetahui segalanya.

hanya tuhan ku mengerti bicara ku.
saat ku sendiri
dia yang menemani.
tapi siapakan nampak.
kita berkata sendiri..
adakah aku ini sama seperti dulu.
bergulit dengan kata.
tipu daya.
owh sudah.








11 comments:

KhairiL's said...

apsl
sedih atau frust hanc

hanisa binti tajuddin said...

seperti ada sesuatu yg tersimpan di lubuk hati kamu

hanc said...

@KhairiL's : mungkin jiwa x barape tenang

@hanisa : itula kadang kala hanc jadi lain.. macam x mengenali diri sendiri... huh..

adol said...

mcm sedih je... huhuhu

hanc said...

@adol : aa.. ade la sikit.. sekarang nie kene menghappykan diri.. kalau pergaduhan melanda lagi... x tau la.. penat dah bergelut ngan kemurungan.. letih x dapat senyum... seharian..

ticnube said...

setuju..hanya tuhan ngerti bicara mu

hanc said...

@ticnube : yap.. betul2.. hanya senyuman yang mampu hanc ukir dalam paksaan...

Hanis said...

letih tak dapt senyum..?


btw, lagi susah kalo senyum terpaksa.

hanis tak reti sangat meng'cover' riak wajh.
kalo marah=mmg nmpk la.
kalo menangis, mmg takbley cover lajunya mengalir..hehehe.

azizan4444 said...

nape ngn hanc ni.cm sedey pon ada.

hanc said...

@Hanis : ikut mood gak.. kalau dah x mampu nak senyum.. terpaksa la..huhuuh

@azizan4444 : x la sedih sangat la.huhuuh kan dah kat cube menghAppykan diri nie..

pauhputik said...

macam ada bend ayang terselindung je di sebalik ayat tu.........