my friends♥

Kenangan

Daisypath Anniversary tickers

Perjalanan

Daisypath Vacation tickers

Tragedi Kapal Karam, Kudat, Sabah *Aidil Adha 2009*

Tuesday, December 1, 2009

Assallammualaikum...
Salam dari bumi di bawah bayu~~


Ape khabar semua?? soryla line internet kat sini buat hal. tak tau salah yang mana. strMx Ke Ato prbLm lain. Sekarang pun still macam tu gak!!! tak pe la.. law dapat on aku on gak. n jalan2 @ lompat2 kat blog kowang.. Oleh kerana itu aku tak dapat la nak update. kuang kuang kuang.. Hari nie rasa takut. menantikan hari itu.. cuak seh. Tarik nafas panjang2... haaaa~~~

Sepanjang aku tak dapat on9 dengan sempurna, Ade tragedi yang telah berlaku di Kudat. sape2 ade tengok berita tau la ek, petang Aidil Adha lak tu. hmmm

Tragedi tersebut berlaku pada petang Aidil Adha.. iaitu hari khamis jam 6.50petang. kejadian berlaku dipertengahan perjalanan ( 1 Jam ag nak sampai ke Pulau Banggi,Kudat, Sabah ). Difahamkan kapal yang mangsa2 tu naik membawa simen, cat dan barangan binaan. Ade dua kejadian sedih berkaitan dengan tajuk, yang paling sadis la aku rasa.

Tragedi pertama 5orang berkeluarga seorang terselamat iaitu lelaki dan yang terkorban anak, istri dan menantunya. lelaki tersebut kawan kepada papa ku, kawan sekalas gia.

Kejadian kedua dimana seorang remaja perempuan yang tidak sempat menyelamatkan ibunya dan yang paling nyerinya dia melihat sendiri ibunya tenggelam dan lemas bersama dua orang adiknya. Remaja tersebut terselamat Kerana berpaut pada penutup tong ais ( dalam bahasa sabah ok ) dan Selepas tu remaja perempuan tersebut di selamatkan oleh dua orang lelaki rakyat tempatan. "remaja tersebut terselamat bersama ayahnya".


*Sumber aku dapat Dari Org sekeliling, kawan mama yang keje kat kedai Telekom Kudat Tu dia tolong remaja tersebut sebab remaja tersebut kerje kat telekom KK law aku tak silap, Kat TV lagi, Pastu ade sorang jejake dia bgtau aku n dia masuk TV lagi piiweett.. mesti korang ade nmpak dia la. termasuk la perbualan aku ngan papa n mama kat umah time makan semalam.

*Nasib gak la papa aku tak balik banggi time tu. haru beb. sape tak sayang oWh.

* Segala maklumat kat atas aku tak tiru mana2 k. Semua aku dapat dari orang sekeliling dan bukan aku buat2. kalau ada yang silap sila bg tau pada aku.. paya senang aku nak edit sikit.

*Tujuan sebenar hanya la untuk peringatan tuk hari2 yang akan datang. Hope jan ade lagi kejadian macam nie. Aku sedih.

*law ada ayat yang pelik kat atas buat2 faham la na.. atau ada ejaan yang salah harap dimaafkan. aku main tekan je tak tegok ape aku tulis. Aku org sabah bha, heheheee.

*Sok baru update gmbar~~ tak dapat nak upld tenet slow~~

Semoga keluarga yang masih hidup tabah menghadapi segala ujian.
Allah lebih menyayangi mereka. Amin.

Sekian Wassallam~~

3 comments:

hisham said...

salam..takziah pd keluarga magsa yg trbabit..

911 said...

Kebetulan saya berada di kudat masa tu untuk beraya bersama keluarga keluarga isteri di kg suangpai.

Kononnya bot tersebut memang membawa barang2 binaan. Salah seorang yang terlibat adalah rakan sekerja kepada adik ipar yang kerja di KK. Emak dan adik dia meninggal. Jadi memang benarlah cerita nihh...

saya org Pitas.

Mus said...

mmg terkejut jugak dengar berita ni..